Yhteenveto: viikko 21, 2014


Tähän viikkoon loppui siis toinen rankempi olkapääjakso. Muuten treenit oli aika vastaavat edelliseen viikkoon nähden, mutta perjantaina tein ihan fiiliksen mukaan jotakin aivan erilaista. Joskus on hyvä hieman poiketa liian rutiininomaisesta treenaamisesta ja mennä ihan eri kaavalla. Näissä painotusjaksoissa rasitetta tulee niin paljon tietylle alueelle, että lihas tottuu todella raskaaseenkin rasitukseen. Nyt on pienen huilitauon paikka ja sitten taas uusien lihasryhmien kimppuun.

 

Monday 19.5.2014 SYKEX

Pystypunnerrus tangolla, istuen 7x3x77,5kg
Yhden käden punnerrus kyljellään vinopenkissä 6,6,7x32kg
Vipunostot sivulle seisten kp, kädet suorina 6,6,6,6,7x14kg
Yhden käden Scott-hauiskääntö kp 6×22,5kg 3x6x20kg
Alatalja yhdellä kädellä 4x12x40kg

Lämpöä riitti ja reeni kulki. En muista punnertaneeni koskaan vapaata pystäriä istuen suuremmilla kuormilla. Myös tuo yhden käden punnerrus alkaa toimia joka kerta paremmin. Scott-hauiksen vaihdon tällä kertaa taljasta käsipainoon ja ihan hyvää vaihtelua raskaammilla kuormilla tehtäviin liikkeisiin.

 

 

Wednesday 21.5.2014 SYKEX

Pystypunnerrus Smith, niskan takaa 4x10x62,5kg
Pystysoutu alataljasta, selällään 10,10,10,11x65kg
Vipunostot sivulle alataljasta, kyljellään 4x10x15kg
Penkkipunnerrus kp 4x10x41kg
Ylätalja lapiokahvalla, niskan takaa 10,10,9x85kg

Hyvät treenit jatkuivat, mutta pieni venähdys/kramppi tuli oikealle puolelle kylkeen. Avopuoliso epäili, että joku kylkivälilihas on venähtänyt. Aika kova jomotus tuolla oli koko päivän.

Thursday 22.5.2014 SYKEX

Jalkakyykky 6,6,8x160kg
Hyvää huomenta tangolla 11,12,13x105kg
Scott-hauis tangolla 4x12x32,5kg
Voimapyörä 3×20
Vatsarutistus ylätaljasta 3x10x45kg, 20x30kg

Kyykky ei painanut mitään ja teinkin sitten hupina viimeisessä sarjassa ihan helpon kasin vielä 160:llä. Tuo kyljen tilanne oli jo paljon parempi, kuin eilen, joten taisin vain säikähdyksellä selvitä tuosta. Pitää jatkossa ottaa lämmittelysarjat rauhallisemmin, koska tuo vamma tuli jo lämmittelyjen räväkämmissä toistoissa.

 

 

Friday 23.5.2014 SYKEX

Triplasarja
Vipunostot sivulle 9,9,9,8×17,5kg
Pystysoutu kp 6,7,7,7×17,5kg
Pystypunnerrus kp 10,10,10,10×17,5kg

Takaolkapäät ristitaljassa 5×15-20x10kg
Yhden käden viparit istuen 4x15x8,5kg
Ylätalja eteen palloon nojaten 12,12,12,10x65kg

Tommonen oli toisen olkapääjakson viimeinen treeni. Muuttelin vähän hapotuskaavaa triplasarjalla ja muutenkin kaikki liikkeet menivät nyt uusiksi. Mukavaa vaihtelua. Saa nähdä millaista sitten on jatkossa tiedossa. Ensi viikon taidan ottaa ihan levon kannalta.

Ravinnetukku logo (ISO)Uusi vahva ja edullinen D-vitamiini on tullut nyt Ravinnetukun valikoimaan.

 


Vastaa