Treenibunkkeri » Archives » 2014 » toukokuu
   

Yhteenveto: viikko 21, 2014

Tähän viikkoon loppui siis toinen rankempi olkapääjakso. Muuten treenit oli aika vastaavat edelliseen viikkoon nähden, mutta perjantaina tein ihan fiiliksen mukaan jotakin aivan erilaista. Joskus on hyvä hieman poiketa liian rutiininomaisesta treenaamisesta ja mennä ihan eri kaavalla. Näissä painotusjaksoissa rasitetta tulee niin paljon tietylle alueelle, että lihas tottuu todella raskaaseenkin rasitukseen. Nyt on pienen huilitauon paikka ja sitten taas uusien lihasryhmien kimppuun.

 

Monday 19.5.2014 SYKEX

Pystypunnerrus tangolla, istuen 7x3x77,5kg
Yhden käden punnerrus kyljellään vinopenkissä 6,6,7x32kg
Vipunostot sivulle seisten kp, kädet suorina 6,6,6,6,7x14kg
Yhden käden Scott-hauiskääntö kp 6×22,5kg 3x6x20kg
Alatalja yhdellä kädellä 4x12x40kg

Lämpöä riitti ja reeni kulki. En muista punnertaneeni koskaan vapaata pystäriä istuen suuremmilla kuormilla. Myös tuo yhden käden punnerrus alkaa toimia joka kerta paremmin. Scott-hauiksen vaihdon tällä kertaa taljasta käsipainoon ja ihan hyvää vaihtelua raskaammilla kuormilla tehtäviin liikkeisiin.

 

 

Wednesday 21.5.2014 SYKEX

Pystypunnerrus Smith, niskan takaa 4x10x62,5kg
Pystysoutu alataljasta, selällään 10,10,10,11x65kg
Vipunostot sivulle alataljasta, kyljellään 4x10x15kg
Penkkipunnerrus kp 4x10x41kg
Ylätalja lapiokahvalla, niskan takaa 10,10,9x85kg

Hyvät treenit jatkuivat, mutta pieni venähdys/kramppi tuli oikealle puolelle kylkeen. Avopuoliso epäili, että joku kylkivälilihas on venähtänyt. Aika kova jomotus tuolla oli koko päivän.

Thursday 22.5.2014 SYKEX

Jalkakyykky 6,6,8x160kg
Hyvää huomenta tangolla 11,12,13x105kg
Scott-hauis tangolla 4x12x32,5kg
Voimapyörä 3×20
Vatsarutistus ylätaljasta 3x10x45kg, 20x30kg

Kyykky ei painanut mitään ja teinkin sitten hupina viimeisessä sarjassa ihan helpon kasin vielä 160:llä. Tuo kyljen tilanne oli jo paljon parempi, kuin eilen, joten taisin vain säikähdyksellä selvitä tuosta. Pitää jatkossa ottaa lämmittelysarjat rauhallisemmin, koska tuo vamma tuli jo lämmittelyjen räväkämmissä toistoissa.

 

 

Friday 23.5.2014 SYKEX

Triplasarja
Vipunostot sivulle 9,9,9,8×17,5kg
Pystysoutu kp 6,7,7,7×17,5kg
Pystypunnerrus kp 10,10,10,10×17,5kg

Takaolkapäät ristitaljassa 5×15-20x10kg
Yhden käden viparit istuen 4x15x8,5kg
Ylätalja eteen palloon nojaten 12,12,12,10x65kg

Tommonen oli toisen olkapääjakson viimeinen treeni. Muuttelin vähän hapotuskaavaa triplasarjalla ja muutenkin kaikki liikkeet menivät nyt uusiksi. Mukavaa vaihtelua. Saa nähdä millaista sitten on jatkossa tiedossa. Ensi viikon taidan ottaa ihan levon kannalta.

Ravinnetukku logo (ISO)Uusi vahva ja edullinen D-vitamiini on tullut nyt Ravinnetukun valikoimaan.

 

Lue lisää

Yhteenveto: viikko 20, 2014

Selvästi pahin viikko tästä toisesta olkapääjaksosta. Saa nähdä, miten selviän seuraavasta viimeisestä viikosta. Nyt joutui jo hölläämään joissakin liikkeissä ja varomaan hiukan, ettei tule rikottua paikkoja. Heti viikon alkuun pistivät terveystarkastuksessa rokotteet molempiin olkapäihin, joten nuo olkapäät oli jo siitä todella kipeät aina tuonne perjantaihin asti. Nyt tässä on tapahtunut myös tuota kyllästymistä ja onneksi tosiaan ei ole kuin viikko jäljellä ja sitten taas vaihtuu kuviot.

 

Monday 12.5.2014 SYKEX

Pystypunnerrus tangolla, istuen 6x4x72,5kg
Yhden käden punnerrus kyljellään vinopenkissä 3x6x32kg
Vipunostot sivulle seisten kp, kädet suorina 5x6x14kg
Yhden käden Scott-hauiskääntö taljassa 6,6,7,7x43kg
Alatalja yhdellä kädellä 2x12x43kg, 2x12x40kg

Hyvä treeni ja hyvä tuntuma.

 

Wednesday 14.5.2014 SYKEX

Pystypunnerrus Smith, niskan takaa 4x10x62,5kg
Pystysoutu alataljasta, selällään 10,10,10,11x65kg
Vipunostot sivulle alataljasta, kyljellään 4x10x15kg
Penkkipunnerrus kp 4x10x41kg
Ylätalja lapiokahvalla, niskan takaa 3x8x85kg

Hyvä treeni, mutta väsy painaa jo pahasti. Pieniä laskuja tuli treenipainoihin.

 

Thursday 15.5.2014 SYKEX

Jalkakyykky 3x8x147,5kg
Hyvää huomenta tangolla 3x10x107,5kg
Scott-hauis tangolla 4x12x32,5kg
Voimapyörä 3×20
Vatsarutistus taljasta kuminauhalla 3 nousevaa sarjaa

Lonkat vähän temppuilee, eikä kyykky tuntunut yhtään mukavalta. Muuten meni hienosti ja tuntuma loistava.

 

Friday 25.4.2014 SYKEX

Pyramidi 1 superina x3:
Vipunostot istuen 15, 12.5, 10, 8xMax
Vipunostot seisten 15,12.5,10,8 xMax
Pyramidi 2 x3:
Vipunostot eteen 15,12.5,10,8 xMax
Pyramidi 3 x3:
Vipunostot taakse 12,10,8,6 xMax

Vipunostot sivulle kyljellään 3x15x8kg
Leuanveto leveä mo 12,11,10,9

Etuvipareissa joutui tekemään pudotukset astetta pienemmillä, sen verran rasittuneet paikat. Myös sivuvipareita jätin pari sarjaa tekemättä, kun on niin tohjona…

Ravinnetukku logo (ISO)

Lue lisää

Yhteenveto: viikko 19, 2014

Tää oli ihan perus treeniviikko, ei sen kummempaa kerrottavaa. Uusi päiväduuni alkoi maanantaina, joten tästä lähtien päivätreenit muuttuu iltatreeneiksi. Painoa hilataan taas pikkuhiljaa ylöspäin ja nousujohteisuus jatkuu myös treenipainoissa.

 

Monday 5.5.2014 SYKEX

Pystypunnerrus tangolla, istuen 5x5x70kg
Yhden käden punnerrus kyljellään vinopenkissä 6,8,7x32kg
Vipunostot sivulle seisten kp, kädet suorina 6,6,6,6,7x14kg
Yhden käden Scott-hauiskääntö taljassa 6,6,7,7x43kg
Alatalja yhdellä kädellä 4x12x40kg

Eka duunipäivä uudessa tehtävässä ja iltatreenit. Hyvältä tuntui reissun jälkeen.

 

Wednesday 7.5.2014 SYKEX

Pystypunnerrus Smith, niskan takaa 4x10x62,5kg
Pystysoutu alataljasta, selällään 10,10,10,11x63kg
Vipunostot sivulle alataljasta, kyljellään 4x10x16kg
Penkkipunnerrus kp 4x10x41kg
Ylätalja lapiokahvalla, niskan takaa 8,9,10x85kg
Vatsarutistus ylätaljasta 10x40kg,45kg,50kg

Nyt oli jo raskaampaa joka ikinen liike. Varsinkin nuo sivuviparit taljasta otti ihan täysillä lihaksiin. Nuo lapiovedot niskan taakse ovat myös erittäin toimiva liike.

 

Thursday 8.5.2014 SYKEX

Jalkakyykky 3x8x145kg
Hyvää huomenta tangolla 3x10x105kg
Voimapyörä 3×20
Lantionnostot lisäpainolla 5x15x35kg

Taas kyykyn pariin hyvällä tuntumalla. Pumppisarjaa yhteenputkeen. Tänään oli pientä ärtymistä hauistaipeen alueella, joten taidan tehdä nuo habasarjat huomenna.

 

Friday 9.5.2014 SYKEX

Pyramidi 1 superina x3:
Vipunostot istuen 15, 12.5, 10, 8xMax
Vipunostot seisten 15,12.5,10,8 xMax
Pyramidi 2 x3:
Vipunostot eteen 15,12.5,10,8 xMax
Pyramidi 3 x3:
Vipunostot taakse 12,10,8,6 xMax

Vipunostot sivulle kyljellään 2x15x8kg
Scott-hauis tangolla 4x12x30kg

Tämmööstä settiä taas vaihteeksi. Sivuolkapäät otti niin paljon rasitusta keskiviikkona, että noita sivuviparisettejä ei pystynyt enempää tekemään. Loppuun tuli vielä nuo hauiskääntösarjat minsan palautuksella.

Ravinnetukku logo (ISO)

Lue lisää

Yhteenveto: viikko 18, 2014

Viime viikko oli pikkuisen hajanainen. Treenasin kuitenkin neljä treeniä. Niin sanottu muiden lihassryhmien treeni oli vieläkin totuttua kevyempi ja sen suoritin perinteisessä BodyCenterissä. Perjantain treeni tuli taas tehtyä Nokialla Tampereen reissun yhteydessä. Ihan mukava vaihteleva treeniviikko.

 

Monday 28.4.2014 SYKEX

Pystypunnerrus tangolla, istuen 7x3x75kg
Yhden käden punnerrus kyljellään vinopenkissä 6,8,7x30kg
Vipunostot sivulle seisten kp, kädet suorina 6,6,6,6,7x14kg
Yhden käden Scott-hauiskääntö taljassa 6,7,7,7x42kg
Alatalja yhdellä kädellä 4x12x40kg

Ähkyolo vaivana tänään, mutta reenattava on. Punnerruksista oon tosi tyytyväinen, ne sujuu mallikkaasti.

 

Tuesday 29.4.2014 Body Center

Jalkakyykky 3x15x80kg
Kulmasoutu tangolla 3x15x60kg
Scott-hauis tangolla 4x12x30kg
Voimapyörä 25,18,16
Vatsarutistukset 5x10x10kg

 

Wednesday 30.4.2014 SYKEX

Pystypunnerrus Smith, niskan takaa 4x10x60kg
Pystysoutu alataljasta, selällään 10,10,10,11x60kg
Vipunostot sivulle alataljasta, kyljellään 4x10x15kg
Penkkipunnerrus kp 3x8xx46kg
Ylätalja lapiokahvalla, niskan takaa 3x10x80kg
Vatsarutistus ylätaljasta 10x40kg,45kg,50kg

Seuraava reeni tuleekin sitten jossain päin Tampereen aluetta. Nyt oltiin pojan kanssa kahdestaan reenaamassa. Ihan OK meininki. Vähän olis jalkoja pitänyt myös tehdä…

 

Friday 2.5.2014 NOKIA

Toukokuun korkkaus.

Pyramidi 1 superina x3:
Vipunostot istuen 15, 12.5, 10, 8xMax
Vipunostot seisten 15,12.5,10,8 xMax
Pyramidi 2 x3:
Vipunostot eteen 17.5,15,12.5,10 xMax
Pyramidi 3 x3:
Vipunostot taakse 12,10,8,6 xMax

Vipunostot sivulle kyljellään 5x15x8kg
Leuanveto leveä mo 3x MAX

Treenit tosiaan Nokialla paikallisen urheiluhallin salilla. Hyvä paikka ja hyvät treenit. Ihan ekassa pudotussetissä tuli vaan lyötyä pää painotelineeseen ja vekki tuli silmän yläpuolelle ja verta valui solkenaan. Onneksi sai tuon kylmän liinan heti päähän, joten turvotus laski melko nopsaan. Näin käy välillä..

Ravinnetukku logo (ISO)

Lue lisää