Treenibunkkeri » Archives » 2014 » elokuu
   

Yhteenveto: viikko 34, 2014

Hiukan muuntelua tähän viikkoon, jos vertaa edelliseen. Aivan niin tyytyväinen en ole tuntumaan ollut, kuin olin odottanut, joten oli tehtävä pieniä muutoksia jatkoa ajatellen. Kieltämättä tämä viikko olikin edellistä huomattavasti parempi ja selkä oli perjantaina totaalisen loppu. Saa nähdä otanko tätä selkäjaksoa vielä viikon vai kaksi, mutta ensi viikko nyt vielä ainakin tätä. Hyvin menee.

 

Ravinnetukku logo (ISO)Ravinnetukussa taas TUKKU uusia tuotteita ja hyviä hintoja, kannattaa tsekata.

 

Monday 18.8.2014 SYKEX

Kulmasoutu tangolla 5x8x112,5kg
Kulmasoutu kp 7,7,7,8x50kg
Levytankosoutu maaten vinopenkillä 4×13-15x55kg
Leuanveto myötäotteella 5x7x7,5kg
Vinopenkki käsipainoilla 12,12,10,6x35kg, 7x30kg

Hyvä selkätreeni souduilla. Vinopenkissä hyytyi kone täysin noilla lyhyillä palautuksilla, mikähän lie? Kokeilin myös ristitaljaa ja testasin tuota olkapäätä, mutta kyllä siellä vielä kipua tuntuu, ettei voi ihan normaalisti runtata.

 

Tuesday 19.8.2014 SYKEX

Jalkakyykky 8x160kg, 6x170kg, 4x180kg
Polven koukistus laite 10,11,12 x40kg
Pystypunnerrus kp 11,12,13,13×22,5kg
Voimapyörä 23,16
Vatsarutistus ylätaljasta 4x10x50kg, 10x45kg, 15x30kg

Jalkareeni perustui lähinnä vain kolmeen suht hyvään kyykkysarjaan. Nousujohteisuutta voisi ottaa tähän mukaan. Pystärin maksimipainot menee nyt tuossa. Kokeilin yhden sarjan 30 kilon hantteleilla, mutta neljä toistoa pystyi tekemään, ennenkuin kipu yltyi sellaiseksi, että ei pystynyt jatkamaan. Maltilla edettävä. Vatsatreeni oli parhaimmistoa tänään.

 

Wednesday 21.8.2014 SYKEX

Alatalja tangolla, vastaote 10,10,10,11x80kg
Ylätalja lapiotangolla 2x10x85kg, 2x10x80kg
Vipuvarsisoutu yhdellä kädellä 4x12x35kg
Alatalja yhdellä kädellä 4x10x40kg
Scott-hauis tangolla 4x10x40kg
Scott vertikaalissa kp 1 rest-pause sarja
Vipunostot taakse kp 3x12x14kg

Keskiviikon pumpit lyhyillä palautuksilla. Nyt meni tää treeni 49 minuutissa läpi. Hauiksille otin vähän extraa. Selkä alkaa olla melko rasittuneen oloinen.

 

Friday 22.8.2014 SYKEX

Vipuvarsisoutu edestä laite, kahdella kädellä 11x6x40kg, 3x40kg

Pudotussarja x4
Alatalja kolmiokahvalla 90kg 80kg 70kg 60kg

Supersarja 4x
Latsiveto lattiasta myötäote
Latsiveto lattiasta vastaote

Vipunostot sivulle, kyljellään ristitaljassa 4x15x10kg
Ranskalainen punnerrus käsipainoilla 4x13x17,5kg

Nyt muunneltu happotreeni selälle. Vain alataljasetti pysyi vakiona. Tuo latsiveto ihan hyvä omalla painolla tehtävä liike, jossa voi tuota supersarjaa toteuttaa pelkästään otetta kääntämällä.

 

Ravinnetukku logo (ISO)

Lue lisää

Yhteenveto: viikko 33, 2014

Taas uusi viikko käyntiin. Alkuviikko meni paremmin, kuin kertaakaan tähän painotukseen ja se ilostutti mieltä. Loppuviikolla torstaina sain niskani kramppiin itseaiheutetusti ja tup perjantain treeni kärsi osittain myös siitä. Nyt on kuitenkin jo puolet takana tätä selkäsettiä, joten voiton puolella ollaan.

 

Monday 11.8.2014 SYKEX

Kulmasoutu tangolla 7x5x120kg
Kulmasoutu kp 4x7x50kg
Levytankosoutu maaten vinopenkillä 3x12x65kg
Leuanveto myötäotteella 5x6x6,5kg
Vinopenkki käsipainoilla 12,12,12,9+5x35kg

Aivan tosi hyvä treeni. Selkä alkaa vastaamaan kovempaan kuormitukseen ja ottaa siis hyvin treeniä vastaan. Nyt pitää vaan keskittyä tekemään työ latseilla, kun mulla on ollut paha tapa supistella selkää lähinnä trapseilla. Katellaan, mitä tulee viikon kahdesta muusta selkätreenistä.

 

Tuesday 12.8.2014 SYKEX

Jalkakyykky 6,7x170kg
Askelkyykky tangolla 10/jalka x100kg
Hyvää huomenta tangolla 12,13x100kg
Pystypunnerrus kp 3x9x27,5kg
Voimapyörä 3 x MAXimit
Lantionnostot lisäpainolla 11,12,13x50kg

Viime viikko oli taukoa kaikista kyykyistä, joten nyt taas niiden pariin. Ei painanut mitään jaselvästi parasta kyykkäämistä taas tänä vuonna. Meikä on nyt voimien puolesta kokonaisuutena vahvempi, kuin koskaan ennen. Testailin myös pystypunnerrusta ja on tuo olkapää selvästi jo parempi. Pientä kipua oli havaittavissa, mutta pystyi kohtalaisella vastuksella jo tekemään.

 

Wednesday 13.8.2014 SYKEX

Alatalja tangolla, vastaote 4x10x80kg
Vipuvarsisoutu yhdellä kädellä 4x12x35kg
Leuanveto leveä mo 4×10
Alatalja yhdellä kädellä 4x8x40kg
Scott-hauis tangolla 4x10x40kg

Nopea ja tehokas treeni. Tein nyt liikkeet hiukan eri järjestyksessä, kuin viime viikolla. Tuollainen pieni muutos antaa aina erilaisen ärsykkeen tietyissä liikkeissä.

 

Friday 15.8.2014 SYKEX

T-tankosoutu laite 9x6x60kg, 5x60kg

Pudotussarja x4
Alatalja kolmiokahvalla 90kg 80kg 70kg 60kg

Supersarja 3x
Kulmasoutu myötäotteella, tanko 65kg
Kulmasoutu vastaotteella 65kg

Vipunostot sivulle, vinopenkissä kyljellään 3x15x8,5kg
Vipunostot sivulle seisten 2x13x14kg
Ranskalainen punnerrus käsipainoilla 4x11x17,5kg

Tää perjantain treeni on jotenkin pakkopullaa, eikä tule sellaisia poltteita, kuin olisi tarkoitus. Ensi viikolle on vähän muunneltava tätä. Oikeastaan ainut mikä toimii, on tuo alataljapudotussetti.

 

Ravinnetukku logo (ISO)

Lue lisää

Yhteenveto: viikko 32, 2014

Nyt, kun on jo yksi viikko ajettu sisään uutta painotusta, niin oli jo selvästi parempi tuntuma treenattavaan lihasryhmään. Tämä näkyi myös siinä, että taas saa tehdä joko enemmän toistoja tai käyttää liikkeissä suurempia vastuksia. Loppuviikosta perjantaina sai taas treenata Kuopiossa ja mukavaa vaihtelua rutiiniin.

IMG_5374b

 

Monday 4.8.2014 SYKEX

Kulmasoutu tangolla 6x7x115kg
Kulmasoutu kp 6,6,6,7x50kg
Levytankosoutu maaten vinopenkillä 4x15x55kg
Leuanveto myötäotteella 5x7x5kg
Vinopenkki käsipainoilla 12,12,12,9x35kg

Vähän tiukempi reeni taas kuin viime viikolla, noin tuntiin meni tämä setti läpi. Selkäliikkeissä en ole nyt pitänyt vyötä muutamaan viikkoon. Tuntuu, että nuo latsit saa aktivoitumaan paremmin ilman vyön puristusta.

 

Tuesday 5.8.2014 SYKEX

Polven koukistus istuen 4x6x60kg, 7x40kg
Polven ojennus istuen 4x6x80kg, 5x60kg
Reisien lähentäjälaite 3x15xpakka
Voimapyörä 3 x MAX
Vatsarutistus taljassa 6x15x40kg
Vatsarutistus matolla rulla selän alla 3 x MAX
Pakarapotku laite 2x12x65kg

Pitkästä aikaa jalkojen treenausta ilman yhtään kyykkyliikettä. Hyvät poltot sai näillä, kun harvakseltaan tekee. Vatsalle selvästi kovempi treeni kuin viime viikolla.

 

Wednesday 6.8.2014 SYKEX

Alatalja tangolla, vastaote 4x10x75kg
Ylätalja leveähkö mo 4x10x80kg
Vipuvarsisoutu yhdellä kädellä 4x12x35kg
Alatalja yhdellä kädellä 4x8x40kg
Scott-hauis tangolla 4x10x40kg
Vipunostot taakse 4x10x16kg

Tämä on mukava treeni. Syke pysyy korkealla ja toistot menee oikeaan paikkaan. Ainoastaan tuo vipuvarsilaite on täällä Lieksan salilla liikeradaltaan aika erikoinen ja on paremmillakin tullut tehtyä.

 

Friday 10.8.2014 SYKEX

T-tankosoutu 8x6x60kg, 5x60kg

Pudotussarja x4
Alatalja kolmiokahvalla 90kg 80kg 70kg 60kg

Supersarja 3x
Kulmasoutu myötäotteella, tanko 60kg
Kulmasoutu vastaotteella 60kg

Vipunostot sivulle, vinopenkissä kyljellään 5x15x8,5kg
Ranskalainen punnerrus käsipainoilla 4x11x17,5kg

Treeni Kuopiossa gym 99:llä. Treenin jälkeen alkoivat flunssan oireet ja seuraava yö meni lähes nukkumatta. Itse treeni oli sopivan hapokas ja sai treenata yhdessä treenikaveri Artun kanssa.

Ravinnetukku logo (ISO)Ravinnetukussa uudet tarjoukset mm. gainerista, käykää kurkistamassa.

 

Lue lisää

Yhteenveto: viikko 31, 2014

Tästä starttasi nimenomaan selälle suunniteltu treenijakso. Ohjelmassa on painotettu etenkin leveitä selkälihaksia. Viikko oli kuumaakin kuumempi ja melko vaihteleva. Oli hyviä treenejä ja myös vähän heikompia. Tässä on tuntunut jonkin aikaa, että on pieni suvantovaihe treeneissä menossa ja noita väkisinkin välillä tulee.

 

Monday 28.7.2014 SYKEX

Kulmasoutu tangolla 5x8x110kg
Kulmasoutu kp 6,6,6,7x50kg
Levytankosoutu maaten vinopenkillä 4x15x55kg
Leuanveto myötäotteella 5x6x5kg
Vinopenkki käsipainoilla 12,12,11,9x35kg +6x20kg

Tästä uusi jaksotus käyntiin. Voimakasta selkäpainotusta. En tänä vuonna olekaan tehnyt yhtään vastaavan kovaa selkätreeniä. Kässäripunnerrukset minimipalautuksella rinnalle.

 

Tuesday 30.7.2014 SYKEX

Jalkakyykky 8x160kg, 6x170kg, 4x180kg
Hyvää huomenta tangolla 3x10x105kg
Pystypunnerrus kp 15,15,16,17x20kg
Voimapyörä 23,16
Lantionnostot kp 2x15x50kg

Aivan tajuton väsymys oli aamusta asti, lisäksi vielä päänsärkyä ja niskajumia, joten varmaan oli migreeni ollut yön aikana. Olo koheni edes vähän iltapäivään, joten sai jonkinlaisen rypistyksen aikaan. Pystäri jo vähän lupailee paremmasta. Vatsoille kevyin setti, kun alkoi loppua paukut kesken.

 

Wednesday 30.7.2014 SYKEX

Alatalja tangolla, vastaote 4x10x70kg
Ylätalja lapiotangolla 4x10x75kg
Vipuvarsisoutu yhdellä kädellä 4x12x35kg
Alatalja yhdellä kädellä 4x8x40kg
Scott-hauis tangolla 4x10x47kg
Vipunostot taakse 4x10x14kg

Toinen selkäsetti minuutin palautuksilla. Tuntuma huippuluokkaa, kun oon pikkuisen muutellut kropan asentoa noissa selkäliikkeissä. Loppuun vähän myös hauiksia lyhyillä palautuksilla.

 

Friday 1.8.2014 SYKEX

Elokuun korkkaus.

T-tankosoutu 9x6x50kg, 5x50kg

Pudotussarja x4
Alatalja kolmiokahvalla 90kg 80kg 70kg 60kg

Supersarja 3x
Kulmasoutu myötäotteella, tanko 60kg
Kulmasoutu vastaotteella 60kg

Vipunostot sivulle, vinopenkissä kyljellään 5x15x8kg
Ranskalainen punnerrus käsipainoilla 4x10x17,5kg

Hapotusta selälle. Lyhyehkö, mutta tehokas treeni. Loppuun vähän olkapäätä ja ojentajaa.

 

Ravinnetukku logo (ISO)

Lue lisää