PM-kuntopäivitys


Nyt on enää muutama hassu päivä ennen seuraavaa kisakoitosta, niin on hyvä katsella vähän, miltä kunto näyttää. Kaikki kovemmat treenit on nyt vedetty ja ensi viikko on vähän enemmän pumppailua, kuin rajua vääntöä. Itselleni on tosi tärkeää, että lihakset eivät ole väsyneet tai etenkään kipeät, kun kisat koittaa. Poseeraukset on parempi ottaa täysin vetreillä lihaksilla. Vatsa on ehkä sellainen poikkeus, missä voisi itselläni olla vähän tuntumaa poseeratessa. Silloin se jännittyy aina paremmin.

tankkaus

Pelkän nestetankkauksen ja aamupalan vaikutus kropan ulkomutoon.

Yllä olevasta kuvasta voi hyvin nähdä, miten paljon itselläni vaikuttaa kuntoon pelkkä veden juominen ja pienimuotoinen syöminen. Vaikka noissa valitettavasti on asennot hieman erilaiset, niin oikeanpuoleisessa kuvassa keho on selvästi täydempi. Vasemman puoleinen kuva on otettu heti sänjystä noustua, milloin keho on kuivimmillaan ja tyhjimmillään. Takana on kuitenkin ihan normaali hiilihydraattipitoinen edellinen päivä. Pakaralihaksista voi itselläni arvoida parhaiten kunnon edistymistä. Pakaroiden tilanne, ei ole koskaan aiemmin ollut näin hyvä. Pakaralihaksien alaosat alkavat jo piirtyä melko terävinä, samoin yläosat. Tämä on minun toinen ”edes kerran elämässä projekteista”. Pakarat pitää saada edes yhden ainoan kerran aivan rasvattomiksi. Joko PM-kisoissa vai vihdoin MM-kisoissa, se jää nähtäväksi…

IMG_1828mp

Rento sivuasento

Tässä kuvassa voi tarkastella helposti vatsalihasten ja kyljen tilannetta. Se alkaa olla hyvä huolimatta siitä, että tähän ei ole nyt kuivateltu kroppaa millään tavalla, vaan se on ns. luonnollisessa tilassa. Vaikuttaa ihan lupaavalta kisoja ajatellen.

IMG_1869mpp

Ojentajaposeeraus läheltä kuvattuna

Käsivarret minulla kiristyy tiettyyn pisteeseen hyvin nopeasti ja ovatkin kunnon puolesta aina muuta kroppaa edellä. Viimeinen erottuvuuden saaminen on kuitenkin käsissäkin todella kovan työn ja pidemmän ajan takana. Nyt tuosta kuvasta näkee, että ojentajalihakseen alkaa vihdoin tulla lihassyitä näkyviin. Tuo seikka parantuu vielä selvästi, kun kisavalmistelut on lopuillaan. Nahkan pitää kiristyä lihaksen päällee ja nahkan pitää olla erityisen ohut. Muuten liahssyyt eivät näy.

IMG_1877mvm

Käsivarsien lihaksikkuutta

Käsivarret on nyt kauttaaltaan tosi hyvässä kunnossa. Olkavarsien alueelta voi selvästi huomata ojentaja- ja hauislihasten eri osat näkyvästi, kun kättä jännittää. Olkapäät on poseeratessa jo todella erottuvat ja sitä ne olivat myös jo SM-kisassa. Olkapäiden erottuvuus on itselleni erittäin suuri vahvuus. Lähellekään jokaisella kilpailijalla ei ole näin. Olkapäät tulevat tosi hyvin esiin rinta sivulta-poseerauksessa ja saan siinä kuntoni todella hyvin esiin.

kisa

Kuva kevään kisojen takahuoneesta ennen lavalle menoa

Tuleviin PM-kisoihin haen hieman yllä olevan näköistä kisakuntoa. Kunnon pitäisi olla kuivahkon näköinen, mutta hieman tuota kevään kuntoa täydempi eli pulleampi. Kehonrakennuksessa tuo yhdistelmä on kaikkien himoitseva, mutta se on vain harvoilla. Vaatii paljon kokemusta viimeistelyistä, että kondiksen saa optimiksi. Katsellaan, miten onistun PM-kilpailuissa.

PM-kisaan otan käyttöön FinnMaxin arginiinia ja sitruliinimalaattia. Ne parantavat veren virtausta lihaksiin ja saavat ne pulleammiksi kisatilanteessa. Olen todennut ne tehokkaaksi yhdistelmäksi jo treeniolosuhteissa, joten ne varmasti toimivat myös kisoissa.

Ravinnetukku logo (ISO)


Vastaa